fredag 22 augusti 2008

NYBAKAD FREDAG

Hej nu är det freeedag igen!
En gubbe har varit här precis för att mäta mina fönster och sätta in persienner. Så nu kan jag inte somna om, för har man en gång stigit upp så är det svårt att sova igen. Kanske skulle gå en liten promenad och köpa lite nybakt och kaffe. Kom på att det är ju Karl Dyall som äger Skvallertorget (mitt favvofik). Det är ju därför han sitter alltid vid första bordet och läser tidning och har koll på dom som jobbar och samtidigt lyssna på vad gästerna säger. En riktig mysfarbror, den där Kalle Dalle.

Idag har jag en soppa och tvättdag. Vet inte om det är så mycket annat riot som händer. Ska få min arbetsplats idag också så jag ska till skolan och kolla vart jag ska sitta och få passera-kortet. Bebis 3 av 5 har kommit. 2 moore nybakade bebisar to go. Jag längtar tills ni små kommer! Och jag älskar ordet nybakat!

Njet, nu kaffe och bröd!

Inga kommentarer: