torsdag 7 augusti 2008

KALASPUFFAR

I frukstskålen finns ett äpple någon har tagit två bett av. Lagt tillbaka den när denne upptäckte att äpplet var övermoget. Fruktigt. Saftigt. Uppenbart.
Åka tunnelbana och läsa snabba cash och veta vad k och kola och snö betyder helt plötsligt.
Kanske visste det innan fast ingenting man går runt och tänker på. Snö är snö liksom. Sånt man bygger snölyktor av och som smakar typ... ingenting. Jag tycker inte vaniljglass smakar någonting heller. Sjukt överskattad smak. Typiskt svennebanan. En smak som säger ingenting, helt utan karaktär, bara är. Om jag skulle öppna en glassaffär någongång ska jag ha en smak som heter svennebanan. Och läsk-smak. Och öl-smak som dom där jag ville äta glass hos med cem men aldrig blir av för man säger så mycket men det blir aldrig av ändå. Ätit korv med bacon och ostsmak och har ont i magen. Tvättar pengar genom att kränga lite rullar i videobutiken nere i hörnet. Jag vill bara att den här dagen ska ta slut så att jag kan börja nästa dag med att äta kalaspuffar. Synd att jag inte har några puffar, men jag kunde ha haft. Kommer ihåg när jag gick högstadiet. Det sög. Det enda jag gillade var när jag vaknade, för då fick jag äta kalaspuffar. Fatta vilket liv. Dagens höjdpunkt: kalaspuffar med mjölk. Hela mitt liv är som en stor checklista. Gå skolan - check. Äta mat - check. Supa - check. När ska livet bara gå av sig självt. Hej broder daniel, here I come.

Inga kommentarer: