tisdag 13 maj 2008

MAR-DRÖMMAR

Inatt vaknade jag av att jag drömde en mardröm.

Jag var i mitt hus i drömmen i Torsås och jag var alldeles ensam hemma. Föräldrarna var bortresta någonstans. Jag hade kollat på TV och det var sent på natten. Jag tänkte att jag skulle kolla om veranda-dörren var låst så jag går till köket och känner på handtaget. Den var inte låst. Så jag försöker låsa den men det går inte!
Jag tänkte att jag kan ju inte stå och hålla i handtaget hela natten om det skulle komma några ovälkomna besökare som försöker tränga sig in så jag tar chansen och går till mitt rum och lämnar dörren olåst. Precis då så kommer två killar på verandan och ser väldigt skurkiga ut med pizza och öl i handen.
"Hej. Får vi komma in så kan vi äta pizza, dricka öl och röka på?"
Jag blir vettskrämd, håller superhårt i handtaget och säger "Nej! Det får ni verkligen inte."
Då går dom men jag är säker på att dom kommer att komma tillbaka.

Just då vaknar jag upp helt svettig av skräck.


Ja, man börjar ju undra vad en mardröm är egentligen.
Hade det varit i verkligheten hade det varit en dröm!
Undrar vad det betyder, att jag ska lugna ner mig ett par hekto?

Inga kommentarer: