söndag 11 maj 2008

En halvfulls bekännelser

Jaha då var det lördag, jag hörde precis en slyngel spy utanför min balkong.
Kul att någon är full, kul. Ioförsig ska jag inte klaga, jag sitter och dricker norrlandsguld. Då kan man iallafall få vara sig själv en stund.

Jag borde vara ute på krogen. Jag borde mycket i dagens läge. Jag borde vara hemma som jag är nu. Njuta av vädret. Fast det är mörkt. Jag vet inte om jag klarar av den svenska mentaliteten. När jag satt på pendeltåget igår när jag åkte från netonnets lagershop så satte sig ett medelålderspar bredvid mig. Dom luktade konstigt och jag kände mig obekväm att sitta bredvid dom. Jag läste bok samtidigt men smålyssnade på vad dom sa. Jäkla gamlingar alltså. Det var kvinnan som snackade hela tiden och mannen sa bara "mmm. mmm. mmm. det har du rätt i. mmm." och hon babblade på som om det inte vore en morgondag. Jäkla tant alltså. Hon klagade på allt. Sen blev hon torr i mun och hade naturligtvis med sig sina halstabletter. "jag blir så torr i mun vettu." sa hon två gånger. Jag fick nästan krupp. Jag flyttar. Till Paris. Hejdå.

Nu ska jag dricka norrlands. Då kan man få vara sig själv en stund. Fint sagt. Som om det betydde någonting.

Inga kommentarer: